от Хелиана Стоичкова
Режисьор Майкъл Ариас
Сценарий Тайо МатсумотоСтори Антъни Уейнтрауб

Персонажите се развиват през целия филм и претърпяват промени. В началото белия изглежда наивен, невинен, беззащитен, а към края зрял. Обратно на него Черния в началото изглежда сигурен в силите и способностите си, опора на двойката в приятелството им, а накрая е абсолютно съкрошен и спасен от белия. Това преобръщане създава спефична динамика на разказа, който се движи по типичният за аниметата по-спокоен темпоритъм. А философският поглед, който ни дават поддържащите истории около главната фабула пък напомня за анимациите на гибли студио (Howl’s moving castle).
Философията за която споменахме във филма е подкрепена и от дъполнителни елементи като отношението на белия към света и удоволствието, постоянната игра. Белия регулярно изпраща съобщения в космоса от своят дом-изоставена кола и казва: „Тук Япония, планетата Земя. Днес отново спасих света.Край.” което ни кара да се замислим, колкото и простичко да звучи това послание.
Черния от своя страна, обезумял в разгара на сюжетното развитие се пръвръща в еманация на унищожението и разрухата, на духовната пустота, породена от разочарованието от реалността. Този контраст между двамата създава изключително интересно биполярно позиционирано послание. Ин и ян, които не могат един без друг, взаимно се привличат,

Като крайна равносметка си заслужава да кажем, че Тенкокинкирийт е един от най-приятните филми, които сме гледали сред аниметата. Наситен е на качествени образи, наситен е емоционално и си струва да му отделите малко време и да усетите атмосферата, в която съществуват белия и черния.
Няма коментари:
Публикуване на коментар