режисьор Анди Горалжик
Andy Goralczyk
"Пролет" е 8 минутна анимация създадена с програмата Blender, но това, което прави тази анимация толкова специална е факта, че е създадена с отворен софтуер. Тоест не просто самата анимация е красива, но средството за нейното създаване има по-специален статут. Тя, разбира се, не е еднствената анимация създадена с Open Blender, но е добър повод за представяне на тази програма. Като начало искам да споделя, че гледах 40 минутно видео организирано единствено около обяснение как растат листенцата върху тояжката и трябва да призная, че не само е интересно, но дава перспектива. За някой, който не е работил като аниматор с модерните софтуерни програми това е доста освежаваща информация. На практика осмислянето на това как е построена сцената и обектите вътре в нея, какви функции са приписани на отделните обекти, как функционират отделните елементи и какви плъгини се използват за да се добие всяко едно нещо в изображението е много полезно като информация. Наистина става въпрос за отваряне на гледна точка към съвремените анимации. В това видео беше показано как е построена функционалността за да може клонче с листенца да "порасте" в поредицата от кадрите. И деяствително е много интересно. Кара те да искаш да се научиш и както беше написал един човек в коментари под това филмче "когато видиш колко е сложно да създадеш един донът разбираш за какво става въпрос".Идеята на филмчето е красива. Малко момиченце влиза в гора пътанала в ледена скреж и сумрачна пара. Открива тайнствен монумент и удряйки го събужда митични същества, с които взаимодейства. Посредством едно кокалче от тялото на магическото същество момиченцето успява да събуди гората и да изведе митичните същества оттам. Всичко се раззеленява и започва пролетта. Вероятно сюжетът е метафоричен и съдържа допълнителни съдържателни планове, но тъй като го гледах изначално като демонстрация на възможностите на програмата признавам, че не съсредоточих внимонието си върху смисълът на историята, а повече върху визията. И така вероятно някакви неща са ми убягнали и някакви зипропуснала. Но това дори не е толкова важно, защото огледът върху текстурите и върху други фрагменти беше достатъчно насищащ.

Например планината е нарисувана много красиво и изглежда едно уютно място, където искаш да отидеш. Искаш да споделиш това пространство с малкото смело момиченце, което не се страхува нито от тъмната гора, нито от вълшебни създания, нито от студа. Самата планина със свежо зелените тревички, цветенца и лишеи. Скалите, камъните и компанията на малкото кученце. Между другото кученцето не е разработено толкова подробно сякаш авторита са съсредоточили вниманието си над гората, скалите и момиченцето. Кученцето е разработено доста по-слабо, но това не натежава, защото другите красиви неща дърпат вниманието. Погледнете текстурите, осветлението. Просто прекрасни.
Например капките вода, които падат от топящите се висулки. Особено ефектен кадър и при това осветлението е така организирано, че да привлече вниманието тъкмо върху падащата капка. Кап, кап. Много красиво. Сигурно човек е способен да разработи цял къс филм за да демонстрира съвършенството на този един кадър който изглежда като сниман, но е анимация. Анимацията много отдавна стигна до нивото, в което успешно имитира сниман материал и още с "Беуолф" и "Полярният експрес" ние знаехме, че технологията скоро ще позволи всичко да бъде имитирано. И на практика за да запази своята територия и художественост анимацията има нужда да работи повече в посока не реалистичност, но артистичност. Точно в тази анимация се демонстрират и в много голяма степен възможностите на Open Blender, но все повече ще виждаме филми, които започват да търсят своебразна художественост за да демонстрират, че именно това е анимация, а не снимани кадри.






Няма коментари:
Публикуване на коментар